Sunday, December 14, 2008



Alam Persekolahan

Time aku skolah rendah..tak banyak perkara yg aku ingat..Cuma satu perkara yg aku tak boleh lupa sampai skrag..aku penah masuk lokap sehari..kes gaduh..kecik punya hal pn nak besar2x kan.Aku kenal rokok time aku darjah 6..frist hisap memang bodoh2x je..dah pandai tarik..tak cukup sehari 5 batang. Start aku jadi jahat.Time aku fom2..Time tu aku dah mula kenal dunia yg penuh dengan pelbagai cara,gaya,sifat..dan erti kebebasan..tp aku tak bwt pragai kat skolah..aku maintain je.Start fom4 aku dah mula jd lain..cikgu disiplin tak bolah nak control aku..yg control aku cikgu HEM.Aku Suke cara dye..tak suke pukul..Cuma ngaku ke bile dah bwt salah..pas2 settle.Kat skolah aku tak bolah isap rokok dgn member2x..klau kantoi..berbilai bontot kena rotan..klau sorang2x isap..tak kena ape2x pn klau kantoi..rokok aku pn tak kena rampas.Aku kena tukar skolah time fom4..atas kehendak ayah dan bonda..aku memang tak nak..tp terpaksa layan.Kat sane lagi laa teruk..budak bandar..tukar skolah kampung..paham2x je laa.Fom5 aku kembali kat skolah asal..yg tak best nye kelas aku Cuma 4 org je lelaki..masing2x aku tak boleh masuk kepala.Asal cikgu tak de je..berhimpit dgn pempuan.Aku pn ikut jugak..tp berhimpit dgn amoi je laa..lagi syok..payung kembang habis.Amoi kelas aku memang sporting..nak ajak keluar jaln2x pn diorg on je.Time puase..tak penah lapar..ade je makanan kat meja aku..supply dari amoi2x.Aku memang teruk time fom5..buku merid aku pn dah tak de point langsung..asik ponteng kelas..tak datang skolah..beg ade kat meja..tp org nye yg tak de..balik rumah..tido.Maklum laa..rumah dekat dgn skolah.Ramai lgi benda yg aku nak cerita..tp nie je laa stakat nie..rindu pulak aku time fom5..ntah ape laa yg member2x kelas aku bwt skarang kan..tak helo2x aku langsung.Kenangan skolah aku..tetap aku ingat sampai skarang...

No comments: